Засідання клубу «Ерудит»

 Мета:  формування патріотичних почуттів та національної свідомості; виховання через гру людяності, гуманізму, доброзичливості, поваги до людей; сприяння оволодінню мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги; розвиток цілеспрямованості, наполегливості в досягненні мети, самостійності; логічного та образного мислення; творчих здібностей учасників гри.

Завдання: провести конкурсно-ігрову програму в атмосфері здорової конкуренції між хлопцями та дівчатами.

Обладнання: художньо оформлене приміщення, комп’ютер, телевізор, проектор екран, два комплекти  подвійних літер .

Хід заходу

Фанфари

Слайд-заставка назви гри  «Засідання клубу «Ерудит»

 Вед: Добрий день. Ми раді вітати на черговому засіданні клубу «Ерудит» наших гостей - майстрів своєї справи.

Вед: Та юних інтелектуалів, тих, хто завжди знаходить відповіді на будь-які питання.

Вед: Тих, хто запалює зірки

Вед: І тих хто сяє зірочками на небосхилах навчального простору.

                                   (під музичний супровід читає)

Ви  знаєте,якщо зірки спалахують у небі, певно, це комусь потрібно. Звісно…та лише не в цьому справа,певно, річ ще і в тому, що по небу дехто ходить, щоб зірки ці засвітити і щоб до самого світання вони тихо мерехтіли. Уявляєте, ходить крихітний ліхтарник сам поміж зірок.  Приставляє він драбинку і віконце відчиняє…спалах! І зірка  оживає, а ліхтарник поспішає усе далі, далі, далі…отак всю ніч, а як скельце стало мутним -  бережно протре його він клаптиками чистої води, щоби зіронька світила до світанку, щоби зіронька горіла цілу ніч! А ще в нього є турбота, слідкувати коли дощить, щоб  гнотики не відсиріли. І ще одне. Ви, ви мабуть впевнені, що коли падає зірка, у ліхтарника одразу меншає турбот. Це зовсім не так! Річ у тім, що одразу на її місці народжується нова зірка, тільки до певного часу її не розгледіти неозброєним оком…

Коли ліхтарник виконує свою роботу, кожній зірочці він віддає частинку самого  себе. Уявляєте…кожній зірочці – частинку  самого  себе! …

Вед: Кожен учитель, бібліотекар, як той ліхтарник, дарує частинку своєї душі учням, аби вони спалахували  яскравими іскорками на уроках; виблискували на олімпіадах; сяяли на небосхилах шкільного життя.

Вед: Уже тисячі років людство шукає відповідь на питання хто розумніший, чоловіки чи жінки .

Вед: І сьогодні ми переконаємося в тому , що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Вед:  І сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!

Вед:Та-ак, у нас дійсно пройдуть «запеклі бої» між хлопцями та дівчатами.

Вед:Але ми все ж таки  впевнені, що порозуміємось.

Вед: У  засіданні клубу беруть участь різновікові команди хлопців та дівчат.

Вед:То ж  давайте представляти наших учасників, наших зірочок.

(Музичний супровід представлення )

Слайд фото команди дівчат

Вед: Ірина, президент гімназії,  творча та багатогранна особистість, займається театральним і ораторським мистецтвом. Вона полюбляє читати книги та подорожувати. Гарно вчиться,  слугує прикладом для молодших братів.

Вед: Вікторія - добра, весела, симпатична дівчина з характером. Займається в  колективі сучасного танцю. Учасниця всіх культурних заходів міста. Має велику прихильність до математично-природничих наук. Вважає, що життя людини формується її думками.

Вед: Ельвіра відповідальна, впевнена в собі творча особистість, має гарні вокальні дані, була неодноразовим призером міжнародних конкурсів-фестивалів. Любить пізнавати нове, прагне бути взірцем для інших учнів у навчанні та поведінці.

Вед: Діана володіє ораторським мистецтвом, цікавиться предметами суспільно-гуманітарного та естетичного циклів, має творчі здібності, займається в театральній студії, стала призеркою Всеукраїнського конкурсу читців «Золотий лелека».  Дівчина наполеглива, комунікабельна, з яскравим почуттям гумору.

Вед: Наталка яскрава, талановита, творча особистість. Має артистичні здібності. Брала участь у кастингу телешоу «Супермодель по - українськи».

Отримала запрошення від телеканалу СТБ до участі в шоу «Україна має таланти». Вважає, що не помиляється лише той, хто нічого не робить.

Слайд фото команди хлопців

Вед: Наші хлопці: Іван здібний учень, має високі результати навчальних досягнень, багато читає, збирає власну бібліотеку. Юнак розсудливий та творчий, випробовує себе в багатьох галузях. Обожнює природу, захоплюється різними видами спорту. Відрізняється відповідальним ставленням до життя.

Вед:Олександр вільно володіє англійською мовою та комп’ютерними технологіями, є призером обласної олімпіаді з англійської мови. Хлопець наполегливий, розсудливий, кмітливий, завжди має власну думку.

Вед:Дмитро – людина із сформованим характером серйозної особистості. Йому притаманні інтерес до навчання, логічне мислення, креативність. Є  автором сценаріїв відеострічок, які створює та завантажує на ютуб.  Дмитро бронзовий призер  обласних змагань з легкої атлетики.

Вед: Андрій доброзичливий, чесний, цілеспрямований та кмітливий юнак. Вирізняється самостійністю суджень та ерудованістю. Йому властиве логічне мислення, оперативна пам'ять, комунікабельність, врівноваженість та інтуїція.

Вед: Мирослав - неодноразовий переможець гімназійного конкурсу «Поетична пристань». Він веселий, кмітливий та артистичний хлопець, організатор відпочинку для однокласників і друзів, душа компанії, завжди готовий прийти на допомогу. Захоплюється театральним мистецтвом і музикою; вважає, що  для того щоб виграти, перш за все потрібно грати.

Вед:Так, суперники у нас гідні поваги. Але для того, щоб наша гра проходила справедливо і на належному рівні, за проведенням раундів спостерігатиме координатор гри - бібліотекар Людмила Борисівна.

Слайд фото команди дівчат і хлопців

Координатор: Мої вітання ведучим,  дівчатам, хлопцям та глядачам. Команди представлені. А я хочу представити наших ведучих.

Яна   відмінниця, майстер художнього слова, отримала гран-прі на обласному конкурсі читців-декламаторів «Батьківське слово»; має активну життєву позицію: займається тенісом, вокалом, відвідує театральний гурток. Її життєве кредо – завжди йти вперед.

Юрій володіє ораторським мистецтвом, беззмінний ведучий; захоплюється літературою та музикою. Юнак розсудливий та творчий. Має активну життєву позицію. Вважає, що досягає мети лише той, хто іде.

Координатор: Давайте домовимося  так – за мною  об’єктивність, за Вами –  цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. Запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!                  

Вед: Підбадьорить гравців і всім  присутнім подарує гарний настрій Токарчук Анастасія

№х/с Токарчук Анастасія. 04

Вед: І так, починаємо гру.

Вед:Дуель чоловічого і жіночого світів ділиться на сім раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів та змагальних ігор.

Вед: Дозвольте представити: помічник координатора,  людина, яка слідкуватиме  за часом Харламова Олена Арнольдівна.

Вед : Щоб визначити яка команда почне перший раунд  треба виконати невеличке завдання, а саме  знайти  в словниках значення  певного слова.

 Вед: Увага! У словнику треба знайти слово «інтелект»

Вед: Першою виконала завдання команда ___________.

Вед: То що ж означає слово «інтелект»?.

Вед: Вітаємо вас, це правильна відповідь. (Це відповідь не правильна, запрошуємо до слова команду _________)

Слайд із словом «Інтелект»

Вед: Перший раунд починає команда _______________________.

Слайд з назвою раунду  «Раунд №1. Інтелектуальна розминка»

Раунд1

Вед: Ми знаємо, що в учасників гри  немає проблем з інтелектом. Доказом цього стане перший  конкурс «Інтелектуальна розминка».

Вед:Зараз наші асистенти винесуть вам необхідний реквізит.

Вед: Не лякайтеся. Вам лише  потрібно бути дуже оперативними.

(видати гравцям картки з буквами)

Вед: Правила наступні:  я зачитую питання, ви  їх відгадуєте і вибудовуєте  слово - відповідь з літер, які  у вас в руках. Слово складаємо зліва направо. На це вам дається 1 хвилина. Капітан допомагає команді. Кількість балів, які отримує команда відповідає кількості правильно складених слів. Запрошуємо вийти до нас команду_______________________________

(музична закладка)

(команда виходить на центр залу, стає обличчям до глядачів)

Вед: І так, Ви готові? Час пішов

Набір букв:     М О В А (на білих аркушах)

                        С А Р У

(ведучі швидко зачитують питання, якщо команда не знає відповідь, запрошує наступне слово)

1. Вона є українська, російська, польська (мова)

2. Морський делікатес. (омар)

3. Її мила мама (рама)

4. Волосся під носом, їх носять чоловіки. (вуса)

5. Нічний птах з великими очима. (сова)

6. Зранку на траві. (роса)

7. Чоловіче ім’я. (рома)

8. Купідон .... (амур)

9. Єврейське жіноче ім’я, яке згадується в пісні відомого українського сучасного виконавця ДЗІДЗЬО. (Сара)

Вед. Дякуємо команді ____________________.

Вед. Прийшла черга виконати завдання команді _______________________, яку ми запрошуємо вийти до нас.

Поки виходять(музична закладка)

Набір букв:  Н О Р А (на помаранчевих аркушах)

                     К А С І

Вед: І так, Ви готові? Час пішов

 

1. У ній живе лисиця. (нора)

2. Вона буває рослинна, земна та головного мозку. (кора)

3. Його косять на зиму. (сіно)

4. Колір очей, приправа. (карі)

5. Вона буває божою (кара)

6. Побудована в 1806 році в Парижі на честь перемоги Наполеона (арка)

7. Природний водний потік. (ріка)

8. Знаряддя праці, її заплітають дівчата. (коса)

9. Місце розрахунку в супермаркеті (каса)

Вед: Дякуємо команді. Просимо пройти на свої місця.

Поки йдуть на місце (музична закладка)

Вед: Пані суддя враховуючи Вашу компетентність і всеобізнаність, будь- ласка поставте всі крапки над «і».

Координатор:  Поки що перемогу здобувають ____ які отримали за перший конкурс ____ балів.

У команди ____________  ________ балів.

(музична закладка)

Слайд з назвою «Раунд 2 «Знайди спільне»

Слайди з фото-питаннями «Знайди спільне»

Раунд  2

Вед: Ми переходимо до другого конкурсу -  «Знайди спільне»

Вед: Право  відповіді надається команді, представники якої першими піднімуть руку.

Вед: Увага на екран. Прошу перший слайд.

Хід конкурсу

 правильні відповіді:

- аромат; архів;

- відображення; волонтер;

- емоції; заборона;

- звязок; ізоляція;

- катаклізми;пачка;

- право; серпантин;

- сила; січень;

- стрибок;хоробрість;

- частина.

Вед:Молодці наші гравці.  

Вед: Слово для оголошення підсумків 2-го раунду надається Людмилі Борисівні.

(Підведення підсумків)

 (музична закладка)

Слайд з назвою «Раунд №3 «Краєзнавче таксі».

Раунд 3

Вед: У бібліотеці гімназії постійно діє виставка літератури за краєзнавчою тематикою «Мій рідний край – Миколаївщина»

Вед: Конкурс «Краєзнавче таксі» дасть можливість з'ясувати, хто, хлопці чи дівчата, краще знають історичні місця нашої місцевості.

Вед: Кожен член команди повинен пояснити капітану – водію, куди його необхідно доставити.

Вед: На виконання завдання кожній команді дається 2 хвилини.

Вед: І так починає команда, яка за підсумками другого раунду отримала більше балів.

Вед: Це наші чарівні дівчата (або - це наші статні красені)

Хід конкурсу

Картки з назвами показують ведучі по одній кожному гравцю за чергою (усього ___ карток)

1._______________________2____________________________________________

3. ______________________4_____________________________________________

5. ______________________6_____________________________________________

 

(Для іншої команди)

1. ____________________________2______________________________________

3. ____________________________4_______________________________________

5. ____________________________6______________________________________

Вед: Молодці наші команди. Цікаво було спостерігати за вашою грою.

Вед: Запрошуємо Людмилу Борисівну оголосити підсумки цього раунду.

Слайди «Фотоконкурсу»

Раунд 4 «Фотоконкурс»

Вед: У наступному раунді   в боротьбу вступають капітани. Саме від їх взаємопорозуміння з командою залежатиме , на скільки зміниться рахунок гри.

Вед:Капітан за допомогою підказок спонукатиме свою команду визначити, що саме зображено на екрані. Зараховуються лише конкретні відповіді. Забороняється озвучувати підписи під фото.

Ми запрошуємо команду,  яка набрала за попереднім раундом більшу кількість балів.

(музична закладка поки виходить І-ша команда)

(капітан стає обличчям до екрану, команда - до капітана)

Хід конкурсу

Ми запрошуємо команду ______________,  до участі у цьому раунді.

(музична закладка поки виходить ІІ-га команда)

Хід конкурсу

Вед:   Слово координатору для оголошення результатів раунду.

Вед: Дякуємо Людмилі Борисівні. Команди, тримайтеся.

Слайд з назвою «Раунд №5 «Відповідність»

Раунд 5

Вед:   Наступний  конкурс   "Відповідність".  Команди  мають  розмістити портрети  відомих  людей за датами їх народження. Правильно  угадана  позиція  -  1  бал.

 (роздати портрети  командам)

Завдання  для  І команди  

1. Олена  Пчілка

2. Марко Вовчок

3. Леся  Українка

4.  Олена  Теліга

5.  Ліна  Костенко

Завдання  для  ІІ-ї команди

1. Григорій Сковорода

2.  Іван Карпенко Карий

3.  Іван Франко

4.  Микола Хвильовий

5.  Василь Симоненко

Вед: Під час виконання командами завдання, вболівальники мають можливість отримати додаткові бали для наших дівчат, або хлопців.

Конкурс для вболівальників.

Вед: Серед трьох слів потрібно вибрати одне, яке відповідає значенню цього слова. За правильне значення слова – 1 бал.

Слайд із завданням

Вед: Увага на екран.

Молоденька травичка

  • Осокора
  • Моріжок
  • Трансмісія

Вед: Правильно, це…(неправильно)

Слайд із завданням

Вед: Старовинна чоловіча безрукавка

  • Череш
  • Кептар
  • Банаш

Слайд із завданням

Вед: Правильно, це…(неправильно)

Вед: Сніп пшениці

  • Дідух
  • Калита
  • Малорос

Вед: Правильно, це…(неправильно)

  Слайд із завданням

Вед: Кажан, який долає відстань понад 200 км

  • Нічниця
  • Летючка
  • Млинка

Вед: Правильно, це…(неправильно).

Вед:Людмило Борисівно, просимо вас назвати кількість додаткових балів, отриманих нашими командами.

(Координатор називає бали)

Вед:А тим часом наші гравці виконали завдання 5-го раунду.

Вед: Дівчата, просимо представити вашу відповідь.

Вед: Увага  на екран – правильна відповідь.

Слайд з правильною відповіддю (фото письменників у порядку їх народження).

Вед: Хлопці, ваша відповідь.

Вед: Увага  на екран – правильна відповідь.

Слайд з правильною відповіддю (фото письменників  у порядку їх народження).

Вед: Слово Людмилі Борисівні для оголошення результатів раунду.

 

Слайд з назвою «Раунд №6«Музична скринька»

Раунд 6 Музична скринька

Вед: Настав час музичного конкурсу.

Вед: За звуками мелодії вам необхідно вгадати назву пісні.

Бал отримує команда, яка першою надасть правильну відповідь. Додатковий бал команда отримає, якщо назве й виконавця.

Вед:Прошу першу мелодію.

Музичне завдання(вмикає мелодію без слів, після відповіді – зі словами)

Відповіді:

  1. СКАЙ «Best друг»;
  2. Скрібін «Старі фотографії»;
  3. ТІК «Сірожине пірожине»;
  4. Джамала «19 44»;
  5. С.Ротару «Одна калина»;
  6. Н.Матвієнко «Квітка – душа»
  7. Океан Ельзи «Без бою»;
  8. Тіна Кароль «Україна – це ти»
  9. ТНМК «Гранули»;
  10. Потап і Насті «У мами на кухні».

Вед: Дякуємо нашим знавцям музики.

Вед: Людмило Борисівно, ми запрошуємо вас оголосити підсумки 5-го раунду     

Слайд з назвою «Раунд №7«Фінал»

Раунд 7 Фінал

Вед:  А саме зараз фінальний конкурс, який остаточно визначить хто переможе.  Отже, розумники  - за дві хвилини, кожна команда повинна дати якомога більше правильних відповідей. Та команда, яка дасть більшу кількість відповідей і переможе у фінальному раунді. Ну що  готові? То ж починаймо. Час пішов.

(ведучі говорять «правильно» або «ні» і називають правильну відповідь)

Питання для І- ї команди.

  • Скільки подвигів здійснив Геракл  (12)
  • Хто з українців вперше полетів у космос (Л.Каденюк)
  • Хто автор книг про Гаррі Потера (Джоан Роулинг)
  • Спортивна гра з шайбою (хокей)
  • З кількох країн складається Сполучене Королівство Великої Британії (4)
  • Розмова двох осіб (діалог)
  • Скільки літер в англійській мові (26)
  • Яке місто в Україні є найдовшим (Кривий Ріг)
  • Скільки сходинок мають відомі Потьомкінські сходи в м . Одесі (192)
  • Золота рибка України (Я Клочкова)
  • Справжнє і’мя Лесі Українки (Лариса Петрівна Квітка Косач)
  • Найсильніший мер міста (Віталій Кличко)
  • Один з найвідоміших творів Шекспіра – це (Ромео і Джульєта)
  • Лідер групи «ВВ» (Олег Скрипка)
  • Перший гетьман Запоріжської Січі (Дмитро Вишнивецький (Байда)
  • Голівудська зірка українського походження. Зіграла в фільмі «Жанна Дарк» (Міла Йовович)
  • Художній твір написаний невіршованою мовою (проза)
  • Автор слів Гімну України (Павло Чубинський)
  • Чинний президент України (Петро Порошенко)
  • Що в перекладі з грецької означає «Біблія» (книга)
  • Хто  був  першим  Президентом  УНР  (Михайло  Грушевський)
  • Хто  написав  твір  "Чорна  рада"?  (Пантелеймон  Куліш)
  • Хто  автор  пісні  "За  світ  встали  козаченьки"?  (Маруся  Чурай)
  •  Хто  був  першим  ректором  Києво - Могилянської  академії?  (Петро  Могила)
  •  На честь  кого,  названий  київський  собор,  побудований  Ярославом  Мудрим?  (Святої  Софії)
  • Хто  є  ведучим  програми  "Карооке  на  майдані"  (Ігор  Кондратюк)
  • Річ,  яка  називалася  "клейноди"  належала  жінці  чи  чоловіку?  (чоловіку)
  •  Ціп – здебільшого, чоловіче  чи  жіноче  знаряддя  праці?  (чоловіче)

Питання для ІІ-ї команди.

  • Скільки відмінків в українській мові (7)
  • Головний документ, що посвідчує особу (паспорт)
  • Як називається переписана від руки книжка (рукопис)
  • Літературний твір для постановки на сцені (п’єса )
  • Відома історична повість М.Гоголя (Тарас Бульба)
  • Князь, з іменем якого пов'язаний розквіт Київської Русі, будівництво бібліотек, монастирів, шкіл (Ярослав Мудрий)
  • Основний Закон України (Конституція )
  • Автор музики Гімну (Михайло Вербицький)
  • Як називається зібрання творів Т.Г.Шевченка (Кобзар)
  • Що використовують для роботи атомної електростанції (уран)
  • Лідер гурту «Океан Ельзи» (Святослав Вакарчук)
  • Найсильніший українець, богатир світу (Василь Вірастюк)
  • Найвідоміша жінка-математик (софія Ковалевська)
  • Назвіть книгу, яка знає все (енциклопедія)
  • Справжнє ім´я Роксолани (Лісовська Анастасія)
  • Як називають спортсменів, які змагаються в декількох видах спорту (багатоборцями)
  • Як називають числа 1,2,3(Натуральні)
  • Адреса якого персонажа: Бейкер-стріт, 221Б, (Шерлок Холмс)
  • Кого в українській літературі називають Каменярем (І.Франко)
  • Який вигляд має емблема олімпійських ігор (5 переплетених кілець)
  •  Хто  автор  відомої  всім  пісні  "Червона  рута"?  (Володимир  Івасюк)
  •  Хто  з  українців  першим  переміг  на  Євробаченні?  (Руслана)
  • Хто  автор  драми - феєрії  "Лісова  пісня"?  (Леся  Українка)
  • Заради  кого  Сулейман  втримувався  від  нападів  на  Україну?  (Роксолани)
  • Хто  є  ведучим  програми  "Ревізор"?  (Вадим Абрамов)
  • Хто  уклав  перший  словник  української  мови?  (Борис  Грінченко)
  • Чий День народження ми святкуємо 7  січня  (Ісуса  Христа)
  • Фемінізм  -  це  рух  за  права  жінки  чи  чоловіка?  (жінки)

 

Координатор: У фінальному раунді  перемогли _______, і заробили вони ______балів.

Команда ________ отримала ______________ балів

Вед: І поки йде підрахунок загальної кількості балів, для вас  _________________ ______________________________________________________________

(№ хс)

Слайд-заставка назви гри  «Засідання клубу «Ерудит»

Координатор:  Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності.  Тож будьте розумними!!!!

Наша гра завершилася . Обидві команди прагнули перемогти, демонструючи неабияку ерудицію та інтелектуальні здібності. Але переможець має бути один . З рахунком _____________ перемогла команда _______________

Вед: Вітаємо команду переможців.

Вед: Запрошуємо координатора Людмилу Борисівну вручити грамоти.

Вручення грамот

Вед: До нових зустрічей у клубі інтелектуальних ігор.       (музична закладка)  

 

Завантажити сценарій

Засідання клубу (презентація)

Знайди спільне (презентація)

Фото-конкурс (презентація)

Відповідність (презентація)